Astăzi ”LOVITURA” este una strict pe documente…
Și încep cu ”fragmentul cheie” din ” Nota de Fundamentare – HG nr.799/04.11.2019 – După expropriere, bunurile imobile trecute în domeniul public al statului vor fi concesionate CNAB, în condițiile legii”…
Continui cu ”portalul” pe care se identifică următoarele ”Informații generale :
Nr. Unic (nr. format vechi:2445/93/2022
Data înregistrării : 06.09.2022
Data ultimei modificări : 17.10.2024
Secție : Secția Civilă
Materie : Civil
Obiect : expropriere Anularea parțială a Hotărârii de stabilire a despăgubirilor nr.288/26.01.2022,306/24.05.2022 – TR 06.11.2022
Stadiu procesual : Fond
PĂRȚI
Nume
ION ȚIRIAC AIR SRL
STATUL ROMÂN – Prin MINISTERUL TRANSPORTURILOR – COMPANIA NAȚIONALĂ ” AEROPORTURI BUCUREȘTI”
MINISTERUL TRANSPORTURILOR, INFRASTRUCTURII și COMUNICAȚIILOR
COMPANIA NAȚIONALĂ ”AEROPORTURI BUCUREȘTI”
Ședințe
26.02.2025
Ora estimată : 10.00
Complet : F6 civil”.
Și cum până la următorul termen din 26 februarie, la anul, mai este timp ca ”beneficiarii legali” barem să ia cunoștință de ”raportul contrainformativ” de care până acum s-au ferit ”ca de tămâie”, public astăzi primele fragmente relevante din acesta. Cu precizarea expresă că demersurile miliardarului Ion Țiriac sunt absolut de înțeles din punct de vedere al unui om de afaceri obșnuit să ”intre la rupere” și să joace totul pe o singură carte. Mai ales atunci când miza finală a acesteia este una de nu mai puțin de 1 MILIARD de EURO!
Însă, din nou, pentru a câta oară, adevărata vulnerabilitate la adresa nu doar a bugetului național, dar chiar a securității statului român de această dată este ”slăbiciunea ”statului român. De fapt a anumitor instituții… Și mai ales a celor aflați în fruntea acestora.
Numai că, ghinion, se pare că nu doar ”slăbiciunea” este întotdeauna de vină. În acest caz, surse adiacente temutei Secții a II-a a Direcției Naționale Anticorupție confirmand identificarea ”VRĂBIUȚEI” care a ”ciripit” cui ”nu trebuie” detalii ”SSID” cu privire la ”procedurizarea achizițiilor”.
Dar pentru a nu afecta ancheta în această fază incipentă a sa, ”LOVITURA” se rezumă astăzi la dezvăluirea doar a ”numelui de cod” al Dosarului 2446 : ”VRĂBIUȚA D.M.”!
În rest, stimați demnitari și funcționari ai statului român, hai să lecturăm împreună de unde a plecat totul… Și mai ales unde se poate ajunge, dacă se continuă cu această ”debilitate întreținută” a structurilor de control:
” (…) prin HG nr.799/2019 CNAB expropriază terenurile dintre pistele aeroportului Otopeni. Aceste terenuri erau blocate printr-o altă Hotărâre de Guvern din anul 1999. Conform HG nr.799/2019, exproprierile au ca scop construcția noului terminal al CNAB. Prețul de expropriere al acestor terenuri a fost stabilit conform grilei notariale și a fost cuprins între 7-22 euro/mp.
Numai că după ieșirea HG, la CNAB a fost blocată orice procedură, parcă în mod voit.
Responsabil principal de această stare de blocaj ar fi directorul (…) zis ”VRĂBIUȚA”. De asemenea, blocarea procedeului lansării de achiziții în vederea demarării construcției noului terminal a beneficiat de complicitarea directorilor B.G., P.S., D.G., P.C., D.F.
O posibilă miză a acestui blocaj poate fi favorizarea recuperării acestor terenuri expropriate cu 7-22 euro/mp și reevaluarea lor.
Dacă pentru toată suprafața expropriată, CNAB a plătit aproximativ 350 milioane Ron, odată cu recuperarea acestora, Ion Țiriac Air SRL poate solicita suma dorită cuprinsă între 3.000 și 5.000 euro/mp.
În acest sens a și fost acționat în judecată statul român, prin Ministerul Transporturilor, Infrastructurii și Comunicațiilor și Compania Națională „ Aeroporturi București”. Iar cum Guvernul României nu va avea de unde să plătească această sumă de aproximativ 500.000.000 EURO, firma câștigătoare ar urma să facă propunerea Guvernului ca aceeași CNAB să construiască pe exact acel teren noul terminal, în schimbul intrării ca acționar la ”noul aeroport”, cu un pachet majoritar de acțiuni!
Deja fiind identificat beneficarul final în persoana juridică a companiei franceze (…). Avertizăm de asemenea asupra modului în care a fost protejată modalitatea de păstrare a celor două hectare și a terminalului de avioane din cadrul CNAB”…
Un raport contrainformativ care desigur că poate fi verificat, contestat, infirmat sau confirmat. Cu obligatoria condiție însă de a fi citit! Iar prezentarea lui în ”LOVITURA” de azi face inutilă eventuala justificare a celor implicați că ”nu am știut”…